ZZP Nederland: 'Vodafone moet gebaar maken naar klanten'

06-04-2012, door Financiƫle Telegraaf

 

Belangenorganisatie ZZP Nederland is van mening dat telecombedrijf Vodafone "een gebaar" moet maken naar zijn klanten. De grote storing die eerder deze week na een brand onstond, heeft zowel privé als zakelijk gezien voor problemen gezorgd. Vooral voor kleine zelfstandigen, onder wie ZZP'ers, is het een ramp wanneer zij niet kunnen bellen of gebeld worden en geen toegang hebben tot dataverkeer, aldus directeur Johan Marrink.
 
ZZP Nederland stelt dat zelfstandige professionals tegenwoordig voor een groot deel afhankelijk zijn van hun telefoon en mobiele data. "Als een klant je niet kan bereiken, belt ie in principe een ander", aldus de directeur de belangenorganisatie. Bij dergelijke grote storingen ligt er volgens hem ook een rol voor de overheid. "Het is te gek om los te lopen dat door een brandje alle systemen plat kunnen vallen. De overheid moet toch eens naar kijken naar hoe je de continuïteit kunt waarborgen, er moet een back-up komen."
 
Gebaar
Het zou Vodafone sieren om een gebaar te maken naar zijn gedupeerde klanten. Al zal een schadevergoeding voor gemiste opdrachten als gevolg van deze grote storing moeilijk worden, denkt Marrink. Maar het concern is ZZP'ers wel degelijk iets verschuldigd: "Geef zelfstandigen een maand gratis bellen, of een week. Maar laat ze in ieder geval weten dat je met je klanten te doen hebt, dat je ze belangrijk vindt."
 
Lees het hele artikel in de Financiële Telegraaf.
 
Terug naar het nieuws overzicht