Aantal social media-functies flink gestegen

06-04-2012, door Volkskrant

 

Uit recent onderzoek van social media-bureau Krem op de sociale netwerksite LinkedIn blijkt dat het aantal functies in dit vakgebied in Nederland flink is gestegen. In maart stond er op het profiel van bijna 2900 professionals 'social media' bij hun beroepsfunctie. In oktober 2011 waren dat er nog tweeduizend.
 
Deze toename van negenhonderd sociaal media-professionals in slechts vijf maanden is een explosieve stijging van 45 procent. 45 procent van deze werknemers is fulltime bezig met social media. Van hen is 52 procent in dienst van een bedrijf of de overheid. 31 procent werkt bij gespecialiseerde bureaus en zeventien procent heeft zich als ZZP'er op dit vlak gespecialiseerd. De grootste groep social media-werknemers werkt bij non-profitorganisaties of in de media.
 
Impact
Social media speelt bij bedrijven een steeds grotere rol en dat is ook niet zo gek. Uit onderzoek van het Amerikaanse PulsePoint Group en The Economist bleek eerder dat ondernemingen die actief zijn op social media-netwerken een vier keer grotere impact hebben dan bedrijven die zich hiermee niet intensief bezighouden.
 
Lees het hele artikel op Volkskrant.nl.
 
Terug naar het nieuws overzicht